Du læner dig lidt ind over køkkenbordet, og sætter en Lucky Strike i skruetvinge mellem tænderne. Stikker den ene hånd i baglommen, og fanger en lighter. Bevægelsen er lynhurtig. Og så giver du dig til at fortælle om din dag, den har været hæslig, siger du, mens du ind i mellem puster røgringe ud, på strategisk udvalgte tidspunkter, for at understrege de specielt hæslige begivenheder, som da du var holdt ind på Statoil på E45 på vej hjem for at skide og købe en hotdog, og der pludselig ikke var mere toiletpapir. Røgring. Så du måtte vaske røven i håndvasken, og tørre den under blæseren. Røgring. Og så havde de kraftedeme heller ikke mere sennep. To røgringe, og du griner lidt af din egen ironiske distance og morsomme fortælleevner.
Hun iagttager dig, mens du snakker. Hun har kæmpestore fortænder, så hendes mund står altid let åben. Men det opdager du ikke, for du ser kun hendes øjne. De halvskæve, grønne øjne, der ser alt og accepterer alt.
Så fortæller du hende, hvor smuk du synes hun er, og at du elsker hende. "Jeg elsker dig" har bare aldrig lydt specielt dybfølt på indfødt nørrebrosk, men I er alligevel begge to stoppet med at høre efter, og inden gløden helt brænder ud i askebægret har du for længst lagt hende ned på det falske isbjørnetæppe foran tv-pejsen. Ironisk distance.

Du har mærkelige drømme den nat, tusind marer rider på dit bryst mens du sveder som et fireårigt feberbarn. Drømmer, at hun rejser sig fra tæppet, stadig nøgen, stadig glinsende. At hun fylder en kaffekop med whisky, og går rundt i lejligheden mens hun sipper og sluger veltilfreds. Mere veltilfreds end du har set hende sluge noget før, det nager dig. At hun famler i lommerne på dine skinny jeans. At hun samler Zippo'en op, og forsøger at sætte ild til TV-pejsen, uden held. At hun sætter ild til isbjørnetæppet.

Og du glemmer at vågne igen.




(jeg forsøger desperat at oversætte det her, men det vil ikke fungere. og så tager jeg brudstykker og skriver dem ind i noget andet og det er ikke en særlig velfungerende arbejdsmetode. og jeg har et møde med min lærer imorgen og jeg ved ikke hvad jeg skal vise ham. kan jo ikke så godt bare sætte mig på gulvet i Rutherford.Ext.N4.S8 og græde snot vel. kyskys)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar