Nogen i min opgang
steger hanekyllinger
så her lugter så meget
at jeg ikke kan trække vejret
og min puls er et loddent ekko
af de brosten der kastes
kun et stenkast herfra
og som ikke holder op
med at blive kastet
før jeg er gået igen

men det er egentlig ikke
så slemt for jeg har hørt
at i afrika har de
allesammen aids og
da den gamle samsøfærge
blev solgt til udlandet
forliste den ud for madagaskar (selvom
jeg kun kan huske
at den lugtede af
røde pølser) og
i kina for eksempel
dør der tusind mennesker
hver gang de prøver at bygge
et højhus Har jeg hørt

Og nu er fedtet alligevel stivnet
på de pander der først
vaskes op i morgen
og brostenene sover tungt indtil
vi også har sovet ud

Og i sidste ende er jeg også bare
en af de skaller
der er skallet af tiden
og skyllet ind på stranden
til de andre

2 kommentarer:

  1. For fanden hvor er det godt altså! Godt man ikke er brosten...

    SvarSlet
  2. Tak skal du have. Nej, jeg tror også det er en temmelig kedelig tilværelse...

    SvarSlet