Nå. Så så man den her artikel i Information: http://www.information.dk/257975

Det handler om, at S og SF foreslår undervisning i køn på lærer- og pædagoguddannelserne. Mere eller mindre. Og så så man, hvordan kommentarfeltet gik amok. Jeg har i skrivende stund kun kæmpet mig igennem halvdelen af de, for en stor del, enormt dumme kommentarer. For altså, (u?)heldigvis er det lovligt at mene hvad man vil om hvorvidt køn er socialt eller biologisk bestemt, og det tager kommentatorerne sig så sandelig også frihed til. Udover at være uenig med stort set dem alle sammen, går det mig bare frygteligt på, at ingen af dem stiller spørgsmålstegn ved, nøjagtig hvad man vil uddanne de her "kønskonsulenter" i. Forslaget lægger jo bare op til, at uddanne dem i "noget med køn". Og det ved jeg sgu heller ikke på stående fod om jeg er enig i, før jeg ved hvad der egentlig er tale om...


Æv. Jeg ville ønske mit gennemsnitlige lix-tal var højt nok til at jeg turde blande mig i debatten. Jeg bliver så vred på verden nu og da.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar