Very Beautiful Women (en Pangur Ban Party-antologi)

(..skal nok få googlehits på den overskrift)

Når du sidder der og er ked af ikke at være på Northside og høre XX eller whatever kan du jo glæde dig over, at internettet aldrig har lukket (ligesom jeg glæder mig over, at internettet er gammelt nok til at have sine egne floskler, fx 'internettet har aldrig lukket').

Klik ind på www.verybeautifulwomen.blogspot.com, og klik rundt. Det er en 'mixed-media collection e-book' udgivet af Pangur Ban Party, med tekster skrevet af flotte damer (for de flestes vedkommende ret velbevandrede indenfor internetlitteratur). Man kan selvfølgelig diskutere om man nu også skriver godt bare fordi man er en flot dame, men jeg synes egentlig projektets natur er mere interessant at snakke om. Fx. at det hele (og så vidt jeg ved egentlig alt fra PBP) er udgivet via blogspot, så det er endnu mere gratis end Slagtryk og deres internationale kusiner og alt muligt andet. Jeg kan godt lide ideen om den slags virtuelle antologier, som ikke er magasiner/journaler, men en samling tekster som tiltrækker opmærksomhed og låner en slags blåstempling af hinanden. At det er en samling, og ikke bare en individuel blog, har stor betydning (for mig) for hvilken indstilling jeg går til læsningen med, fx. fordi der (skulle man tro) ligger en slags redaktionelt arbejde bag.

Du kan fx. læse Becky Langs tekst om Solen, som er blevet deprimeret, eller Ofelia Hunts HORRORCORE BEAUTYQUEEN om afklippede negle og øjenvippet.

2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. jeg har foruroligende meget sympati med det her projekt. som udgangspunkt

    SvarSlet