Må hellere lige indskyde, at jeg faktisk kom hjem i god behold. Til sidst.

Det mindede mig af flere omgange om kapitler af Roskilde Festival. Som eksempelvis da jeg troede jeg var megasmart, og ville tage et tog fra Tottenham Hale så jeg slap for central-london-myldretids-tube. Har du nogensinde forsøgt at tage toget fra Roskilde station søndag nat? Det overrasker mig hvert år, at der aldrig er nogen der dør. Kom med et tog i tredje forsøg. Og måtte stadig kravle HELT op på min kuffert hvert gang nogen skulle igennem kupéen.

Eller som da jeg vågnede kl 4 om morgenen i Stansted på det kolde marmorgulv (ej okay, det er nok egentlig ikke ægte marmor, men så ved jeg altså ikke hvad det er) til følgende besked på lystavlen: Alle, der kunne tænke sig at komme med et af de første 16 Ryanair-fly der afgår i dag, skal lige smutte hen til skranke 141. Så det var jo bare pænt at stille sig i kø. Not. Jeg slipper af forskellige grunde hvert år for den skrækkelige Roskilde-kø-oplevelse, så jeg har kun prøvet det en gang, men der er helt klart belæg for en sammenligning. Selvfølgelig bortset fra at folk i Stansted kl 4 om morgenen sjældent er hverken glade eller fulde. Til gengæld er de rimelig desperate.


Men nu er jeg hjemme i Ååårhus. Hvor busserne faktisk kører selv i 20 cm sne. Jeg er fan.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar